W kolejnym artykule o najsłynniejszych jubilerach świata, poznamy historię Louisa-Françoisa Cartiera. Jak rozpoczął swoją drogę w świecie biżuterii? Jak mu się wiodło? Zapraszamy do czytania.
Cartier – początki
Louis-François Cartier rozpoczął swoją karierę dopiero w wieku 28 lat, po tym jak odbył staż u znanego zegarmistrza i rzemieślnika Adolpha Picarda. Przejął po nim warsztat w 1847 roku w Paryżu i w tym miejscu otworzył własne atelier. Od samego początku tworzył swój przyszły wizerunek. Miał bardzo sprecyzowane cele. Chciał, aby jego marka była luksusowa i opływała w bogactwa. Przejęty lokal dostosował do siebie i swoich potrzeb, przebudował i powiększył pomieszczenie główne tak, aby w przyszłości mógł tworzyć w nim broszki i inne fantazyjne rzeczy z platyny.
Bardzo szybko zbudował dobrą reputację wśród Paryżan, zaspokajał nawet najbardziej ekstrawaganckie pomysły swojej klienteli. Po sześciu latach przeniósł lokal do modnej dzielnicy Paryża i zaskarbił sobie sympatię wielu znanych i bogatych osobistości, w tym kuzyna Napoleona III. Dzięki jego sympatii i patronatowi produkty Cartiera zostały zauważone na jeszcze większą skalę.
Firma w rękach syna
W 1874 roku Cartier przekazał firmę synowi – Alfredowi, który pod swoją już pieczą przeniósł sklep do najbardziej luksusowej dzielnicy Paryża – Rue de la Paix 13, gdzie po dziś dzień możemy odwiedzić tam jeden z najsłynniejszych i najstarszych sklepów Cartier. Za przykładem Alfreda poszło wielu innych jubilerów, lokując swoje sklepy przy najdroższej ulicy Paryża. Niedługo później właśnie ta ulica stała się centrum słynnej i prestiżowej biżuterii. W 1888 roku zaczęły się pojawiać pierwsze zapiski o sprzedanych czasomierzach. Marka stała się bardzo rozpoznawalna i świetnie sobie radziła, dlatego też syn Louisa mając dobrą orientację w branży postanowił otworzyć inne oddziały. W latach 1902-1909 otworzył dwa odziały, jeden w Londynie, a drugi w Nowym Jorku.
Cartier – luksus w jednym słowie
Marka Cartier to synonim dóbr luksusowych. Przepych i bogactwo w jednym słowie. W pierwszej kolejności marka jest kojarzona z ekskluzywną biżuterią, a dopiero w drugiej z zegarkami. Nie przeszkadzało to jednak w wykreowaniu takich modeli jak Santos, Tank czy Ballon Blue, które są ponadczasowym klasykiem i dziełem sztuki biżuteryjnej. Cartier bardzo zaznaczył swoją pozycję w świecie biżuteryjnym, a jego dzieła możemy podziwiać po dziś dzień w butikach na całym świecie.